نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش تفکر خلاق چالش ‏ها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی یاسوج [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-230]
  • آموزش حقوق شهروندی سنتزپژوهشی مؤلفه های آموزش حقوق شهروندی در دوره ابتدایی بر اساس اسناد بالادستی ایران و مطالعات بین الملل [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-317]
  • آموزش فلسفه بررسی تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر رشد مهارت های زندگی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-49]
  • آموزش مرگ‌اندیشی بررسی مفهوم مرگ در گزیده از آثار ترجمه شدهِ ادبیات کودک(مطالعه موردی شش کتاب داستانی-تصویری) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 303-330]
  • آموزش مشغولیت تحصیلی مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر بهزیستی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 279-302]
  • آموزش و یادگیریِ تفکرمحور خوانشی بر «حلقه‌های یادگیری» وایتهد در بستر «آموزش و یادگیریِ تفکرمحور» و اقتضائات آن در نظام تعلیم و تربیت. [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-111]
  • آنتروپی شانون بررسی میزان پرداختن به اهداف کلی برنامه‌ی فلسفه برای کودکان از دیدگاه لیپمن در مطالعات اجتماعی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 113-141]

ا

  • اختلال یادگیری اختصاصی همراه با نقص در خواندن ارزیابی اثر‌بخشی توان‌بخشی شناختی بر تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی، کاهش مشکلات خواندن و عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 14، شماره 2، 1402]
  • ادبیات کودک بررسی مفهوم مرگ در گزیده از آثار ترجمه شدهِ ادبیات کودک(مطالعه موردی شش کتاب داستانی-تصویری) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 303-330]
  • استدلال اخلاقی مطالعه استدلال اخلاقی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 99-129]
  • اسناد بالادستی ایران سنتزپژوهشی مؤلفه های آموزش حقوق شهروندی در دوره ابتدایی بر اساس اسناد بالادستی ایران و مطالعات بین الملل [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-317]
  • اسناد و مطالعات بین‌الملل سنتزپژوهشی مؤلفه های آموزش حقوق شهروندی در دوره ابتدایی بر اساس اسناد بالادستی ایران و مطالعات بین الملل [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-317]
  • اقتضائات خوانشی بر «حلقه‌های یادگیری» وایتهد در بستر «آموزش و یادگیریِ تفکرمحور» و اقتضائات آن در نظام تعلیم و تربیت. [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-111]
  • الگوی توانمندسازی ارائه الگوی توانمندسازی مهارت های زندگی برای کودکان تحت سرپرستی مراکز نگهداری شبانه روزی (محدوده سنی ۶ تا ۱۲ سال) شهر کرمانشاه در سال 1401-1400 [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 149-172]
  • اوان کودکی تبیین فلسفی "ته‌واریکی" (برنامه ملی تربیت اوان کودکی نیوزیلند) و نقد آن از منظر "فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران" [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 63-97]

ب

  • بازی دیدگاه والدین از بازی کودکان:یک پژوهش پدیدارشناسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 231-256]
  • بازی لگو" مطالعه اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو بر تفکر‌خلاق نوآموزان دختر و پسر پیش‌دبستان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 131-148]
  • بازی‌های رایانه‌ای" مطالعه اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو بر تفکر‌خلاق نوآموزان دختر و پسر پیش‌دبستان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 131-148]
  • بخوان و بیندیش جایگاه تفکر انتقادی در "بخوان و بیندیش"‌های کتاب‌های فارسی دورۀ دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 51-76]
  • برنامه فلسفه برای کودکان بررسی میزان پرداختن به اهداف کلی برنامه‌ی فلسفه برای کودکان از دیدگاه لیپمن در مطالعات اجتماعی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 113-141]
  • برنامۀ فلسفه برای کودکان (فبک) بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]
  • بسته آموزشی اثربخشی آموزش تفکرمراقبتی بر به‌زیستی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-247]
  • بهزیستی ارائه الگوی توانمندسازی مهارت های زندگی برای کودکان تحت سرپرستی مراکز نگهداری شبانه روزی (محدوده سنی ۶ تا ۱۲ سال) شهر کرمانشاه در سال 1401-1400 [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 149-172]
  • بهزیستی اثربخشی آموزش تفکرمراقبتی بر به‌زیستی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-247]
  • بهزیستی تحصیلی مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر بهزیستی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 279-302]

پ

  • پیش دبستانی" مطالعه اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو بر تفکر‌خلاق نوآموزان دختر و پسر پیش‌دبستان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 131-148]

ت

  • تاک تبیین فلسفی "ته‌واریکی" (برنامه ملی تربیت اوان کودکی نیوزیلند) و نقد آن از منظر "فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران" [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 63-97]
  • تحلیل محتوا بررسی میزان پرداختن به اهداف کلی برنامه‌ی فلسفه برای کودکان از دیدگاه لیپمن در مطالعات اجتماعی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 113-141]
  • تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی ارزیابی اثر‌بخشی توان‌بخشی شناختی بر تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی، کاهش مشکلات خواندن و عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 14، شماره 2، 1402]
  • تربیت تبیین فلسفی "ته‌واریکی" (برنامه ملی تربیت اوان کودکی نیوزیلند) و نقد آن از منظر "فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران" [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 63-97]
  • تربیت اخلاقی مطالعه استدلال اخلاقی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 99-129]
  • تربیت اسلامی تبیین فلسفی "ته‌واریکی" (برنامه ملی تربیت اوان کودکی نیوزیلند) و نقد آن از منظر "فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران" [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 63-97]
  • تعامل معلم- دانش‌آموز نقش فرسودگی شغلی معلمان (فرسودگی هیجانی و نقصان کفایت شخصی) و ابعاد تعامل معلم- دانش‌آموز در شادکامی دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 275-294]
  • تعلیم و تربیت خوانشی بر «حلقه‌های یادگیری» وایتهد در بستر «آموزش و یادگیریِ تفکرمحور» و اقتضائات آن در نظام تعلیم و تربیت. [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-111]
  • تفکر انتقادی اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل به‌کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 173-200]
  • تفکر انتقادی جایگاه تفکر انتقادی در "بخوان و بیندیش"‌های کتاب‌های فارسی دورۀ دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 51-76]
  • تفکر انتقادی اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی بر تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 173-200]
  • تفکر خلاق" مطالعه اثربخشی بازی‌ رایانه‌ای لِگو بر تفکر‌خلاق نوآموزان دختر و پسر پیش‌دبستان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 131-148]
  • تفکر فلسفی جایگاه تفکر انتقادی در "بخوان و بیندیش"‌های کتاب‌های فارسی دورۀ دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 51-76]
  • تفکرمراقبتی اثربخشی آموزش تفکرمراقبتی بر به‌زیستی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-247]
  • ته واریکی تبیین فلسفی "ته‌واریکی" (برنامه ملی تربیت اوان کودکی نیوزیلند) و نقد آن از منظر "فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران" [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 63-97]
  • توان‌بخشی شناختی ارزیابی اثر‌بخشی توان‌بخشی شناختی بر تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی، کاهش مشکلات خواندن و عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 14، شماره 2، 1402]

چ

  • چالش &rlm چالش ‏ها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی یاسوج [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-230]

ح

  • حلقه‌های یادگیری خوانشی بر «حلقه‌های یادگیری» وایتهد در بستر «آموزش و یادگیریِ تفکرمحور» و اقتضائات آن در نظام تعلیم و تربیت. [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-111]

د

  • داستان « بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]
  • دانش‌آموزان اثربخشی آموزش تفکرمراقبتی بر به‌زیستی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-247]
  • دانش آموزان ابتدایی بررسی تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر رشد مهارت های زندگی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-49]
  • دانش آموزان بااستعداد اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل به‌کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 173-200]
  • دانش آموزان دختر اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر صلاحیت های اخلاقی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر گرگان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 143-173]
  • دوران اوان کودکی دیدگاه والدین از بازی کودکان:یک پژوهش پدیدارشناسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 231-256]
  • دوره ابتدایی سنتزپژوهشی مؤلفه های آموزش حقوق شهروندی در دوره ابتدایی بر اساس اسناد بالادستی ایران و مطالعات بین الملل [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-317]
  • دوره ابتدایی چالش ‏ها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی یاسوج [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-230]
  • دوره ابتدایی مطالعه استدلال اخلاقی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 99-129]
  • دوره ابتدایی طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزشی و پرورشی صبر بر اساس آموزه‌های اسلامی در دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-277]
  • دورۀ دوم ابتدایی جایگاه تفکر انتقادی در "بخوان و بیندیش"‌های کتاب‌های فارسی دورۀ دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 51-76]

ر

  • راهکارهای آموزش تفکر خلاق چالش ‏ها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی یاسوج [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-230]
  • رویکرد محتوایی تحلیل محتوای هستی‌شناسانه داستان‌های مثنوی مبتنی بر رویکرد محتوایی آموزش تفکر و مناسبت آن با تربیت دینی مقطع ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]
  • رویکرد یادگیری تلفیقی اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل به‌کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 173-200]
  • رویکرد یادگیری تلفیقی اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی بر تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 173-200]

س

  • سطح علمی-فکری" شناسایی عوامل موثر بر آگاهی و ارتقای سطح علمی ، فکری و فرهنگی کودکان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 257-273]
  • سنتزپژوهی سنتزپژوهشی مؤلفه های آموزش حقوق شهروندی در دوره ابتدایی بر اساس اسناد بالادستی ایران و مطالعات بین الملل [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 295-317]
  • سنگ روی سنگ» بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]

ش

  • شادکامی نقش فرسودگی شغلی معلمان (فرسودگی هیجانی و نقصان کفایت شخصی) و ابعاد تعامل معلم- دانش‌آموز در شادکامی دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 275-294]

ص

  • صبر طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزشی و پرورشی صبر بر اساس آموزه‌های اسلامی در دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-277]
  • صلاحیت های اخلاقی اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر صلاحیت های اخلاقی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر گرگان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 143-173]

ط

  • طراحی الگو طراحی و اعتباربخشی الگوی آموزشی و پرورشی صبر بر اساس آموزه‌های اسلامی در دوره ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 249-277]

ع

  • عملکرد خواندن ارزیابی اثر‌بخشی توان‌بخشی شناختی بر تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی، کاهش مشکلات خواندن و عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 14، شماره 2، 1402]

غ

  • غنای ادبی بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]
  • غنای روانشناختی بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]
  • غنای فلسفی بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]

ف

  • فرسودگی هیجانی و نقصان کفایت شخصی معلمان نقش فرسودگی شغلی معلمان (فرسودگی هیجانی و نقصان کفایت شخصی) و ابعاد تعامل معلم- دانش‌آموز در شادکامی دانش آموزان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 275-294]
  • فلسفه برای کودکان اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل به‌کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 173-200]
  • فلسفه برای کودکان اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر صلاحیت های اخلاقی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر گرگان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 143-173]
  • فلسفه برای کودکان اثربخشی برنامه فلسفه برای کودکان مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی بر تفکر انتقادی دانش آموزان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 173-200]
  • فلسفه برای کودکان تحلیل محتوای هستی‌شناسانه داستان‌های مثنوی مبتنی بر رویکرد محتوایی آموزش تفکر و مناسبت آن با تربیت دینی مقطع ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]

ق

  • قضاوت اخلاقی مطالعه استدلال اخلاقی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 99-129]

ک

  • کانون های فرهنگی" شناسایی عوامل موثر بر آگاهی و ارتقای سطح علمی ، فکری و فرهنگی کودکان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 257-273]
  • کتاب درسی بررسی میزان پرداختن به اهداف کلی برنامه‌ی فلسفه برای کودکان از دیدگاه لیپمن در مطالعات اجتماعی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 113-141]
  • کتاب‌های داستانی-تصویری بررسی مفهوم مرگ در گزیده از آثار ترجمه شدهِ ادبیات کودک(مطالعه موردی شش کتاب داستانی-تصویری) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 303-330]
  • کمیته امداد" شناسایی عوامل موثر بر آگاهی و ارتقای سطح علمی ، فکری و فرهنگی کودکان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 257-273]
  • کودک طراحی چارچوب مفهومی مدرسه دوستدار کودک در ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-61]
  • کودک بررسی مفهوم مرگ در گزیده از آثار ترجمه شدهِ ادبیات کودک(مطالعه موردی شش کتاب داستانی-تصویری) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 303-330]
  • کودکان دیدگاه والدین از بازی کودکان:یک پژوهش پدیدارشناسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 231-256]
  • کودکان" شناسایی عوامل موثر بر آگاهی و ارتقای سطح علمی ، فکری و فرهنگی کودکان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 257-273]
  • کودکان تحت سرپرستی ارائه الگوی توانمندسازی مهارت های زندگی برای کودکان تحت سرپرستی مراکز نگهداری شبانه روزی (محدوده سنی ۶ تا ۱۲ سال) شهر کرمانشاه در سال 1401-1400 [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 149-172]
  • کیفیت زندگی در مدرسه مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر بهزیستی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 279-302]

گ

  • گرگان اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر صلاحیت های اخلاقی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر گرگان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 143-173]

ل

  • لیپمن جایگاه تفکر انتقادی در "بخوان و بیندیش"‌های کتاب‌های فارسی دورۀ دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 51-76]

م

  • مثنوی تحلیل محتوای هستی‌شناسانه داستان‌های مثنوی مبتنی بر رویکرد محتوایی آموزش تفکر و مناسبت آن با تربیت دینی مقطع ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]
  • مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر بهزیستی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 279-302]
  • مدرسه طراحی چارچوب مفهومی مدرسه دوستدار کودک در ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-61]
  • مدرسه ابتدایی طراحی چارچوب مفهومی مدرسه دوستدار کودک در ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-61]
  • مدرسه دوستدار کودک طراحی چارچوب مفهومی مدرسه دوستدار کودک در ایران [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-61]
  • مدل آموزشی اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل به‌کارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 173-200]
  • مراکز نگهداری شبانه روزی ارائه الگوی توانمندسازی مهارت های زندگی برای کودکان تحت سرپرستی مراکز نگهداری شبانه روزی (محدوده سنی ۶ تا ۱۲ سال) شهر کرمانشاه در سال 1401-1400 [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 149-172]
  • مشکلات خواندن ارزیابی اثر‌بخشی توان‌بخشی شناختی بر تحمل‌ناپذیری بلاتکلیفی، کاهش مشکلات خواندن و عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 14، شماره 2، 1402]
  • مضامین فلسفی تحلیل محتوای هستی‌شناسانه داستان‌های مثنوی مبتنی بر رویکرد محتوایی آموزش تفکر و مناسبت آن با تربیت دینی مقطع ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]
  • مطالعات اجتماعی بررسی میزان پرداختن به اهداف کلی برنامه‌ی فلسفه برای کودکان از دیدگاه لیپمن در مطالعات اجتماعی پایه‌ی پنجم و ششم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 113-141]
  • مفهوم مرگ بررسی مفهوم مرگ در گزیده از آثار ترجمه شدهِ ادبیات کودک(مطالعه موردی شش کتاب داستانی-تصویری) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 303-330]
  • مهارت‌های زندگی ارائه الگوی توانمندسازی مهارت های زندگی برای کودکان تحت سرپرستی مراکز نگهداری شبانه روزی (محدوده سنی ۶ تا ۱۲ سال) شهر کرمانشاه در سال 1401-1400 [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 149-172]
  • مهارت های زندگی بررسی تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر رشد مهارت های زندگی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-49]

و

  • والدین دیدگاه والدین از بازی کودکان:یک پژوهش پدیدارشناسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 231-256]
  • وایتهد خوانشی بر «حلقه‌های یادگیری» وایتهد در بستر «آموزش و یادگیریِ تفکرمحور» و اقتضائات آن در نظام تعلیم و تربیت. [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-111]

ه

  • های آموزش تفکر خلاق چالش ‏ها و راهکارهای آموزش تفکر خلاق در مدارس ابتدایی یاسوج [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-230]
  • هوشنگ مرادی کرمانی بررسی و تحلیل داستان «سنگ روی سنگ» هوشنگ مرادی کرمانی در پرتو نظریۀ «فلسفه برای کودکان» متیو لیپمن [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-27]

ی

  • یادگیری دیدگاه والدین از بازی کودکان:یک پژوهش پدیدارشناسی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 231-256]